Onsdag 21:26

Har precis duschat och tror att Ansiktet ska ramla av. Eller huden. har så fruktansvärt torr hud på vintern jätte jobbigt. Smörja in med riktigt fet kräm varje morgon. suck.

Kollade nu upp hur det var med studiebidraget. Folk har sagt att det ska höjas med 300 kr. Och jag har hela tiden sagt att det är med typ 70 kr.. Men ingen lyssnar på det. -.-
Men det var osm jag sagt (ungefär!!).. :-)

Från : Aftonbladet den 14 September 2009
"De skriver att studiemedlen ska höjas med cirka 430 kronor i månaden från och med den 1 januari 2010. Av det utgör 40 kronor höjt studiebidrag medan lånedelen höjs med 390 kronor."

Så av dem 430 kr får vi endast 40 kr. Alltså vårt studiebidrag.. 1090:-
Det kanske gör skillnad. Men som jag som betalar kläder och allt till mig helt själv. Sen vill man ju självklart kunna hitta på saker. Men den tomma plånboken säger alltid stopp för det. Så medans alla mina kära vänner går ut och roar sig. Kan inte jag för jag har inte råd. Suck. Får väl hoppas någon nappar på mina jobbansökningar.
......Och kanonbra att fritidskortet höjts ytterligare.. Nu kostar det 585 kr.

Jo Och nu har det bestämt att folk från Ale och Göteborg ska få ett till busskort. Som gäller på kvällar och helger. vår sketna kommun har inte råd med detta så vi får inget.

Deras kort gäller vardag: 16-22 helger: 04-22
Men hur ofta åker jag i Ale kommun och Lilla Edet kommun till 22 på kvällen. typ Aldrig.
Men ändå. Tycker det är rötet. hatar den här kommunen. 
Angelica började skolan en vecka innan Lödösebarnen gjorde det. Tror ni det gick en buss klockan halv åtta på morgonen ? nej. dom började inte gå fören veckan efter, alltså då lödösebarnen började..
Vad är det då? har dom inte tänkt på att folk från skogen faktiskt går i Göteborg och Kungälv. hur mycket man än har klagat händer det ingenting. Dom lägger pengar på så mycket annat. Extra mycket på själva Lilla Edet centrum. men vi i skogen får ingenting. Tur att det går buss överhuvud taget. Men vem vet. Dom kanske drar in det med för att ha råd med alla fula grejer dom gör i centrum.


nog klagat.
Imorgon har jag Multimedia B(första lektionen, var ej i skolan i tis så missade ju det då.). Har absolut ingen aning om hur det kommer gå i den kursen. Carloz tyckte ju jag var duktig. Bara det att jag inte jobbade till 100% på varje lektion. he he. har iallafall Fanny och Daniel med mig där! Skönt det. ogillar att få nya lärare :-) Trivs så bra med medialärarna.
Sen är det Studietid och då kanske vi ska ge oss på projektarbetet ? hm.
Därefter har jag naturkunskap, och då ska vi labba, kolla rödlöks celler och sånt. Det har man ju inte gjort förr.
Sist men absolut inte kortast Formgivning A. Vi gör smycken så tiden går faktiskt ganska fort. Jobbigt att sluta fem bara. Ingen höjdare.


(dubbelklicka)









Kommentarer
Postat av: Sofia

Snälla säg att du skoja när du säger att fritidskortet kostar 885, det är ju fan inte klokt. :(

Ses senare :)

Puss

2010-01-21 @ 10:30:24
URL: http://heardofme.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack gumman.

Det är verkligen inte svårt, denna är väldigt enkel:P

Lust o hänga med till sticky idag eller :)

2010-01-21 @ 12:06:35
URL: http://heardofme.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du har blandat ihop siffrorna gumman! Igår sa du till mig att det var 580 kr . Du får hålla fingrarna i styr på tangentbordet :-)

Kram

2010-01-21 @ 13:42:40
Postat av: Sofie Severinsson

Okaj, så det är därför sanna har sånt specialkort. Men hon fick sånt också pga att hon går idrottsgymnasie och måste kunna komma till träningar och matcher på helger :P Jag skulle göra ha ett bättre busskort, men heller vill jag nog ha bussar, så man kan använda det där busskortet xD



Hoppas det blir kul på Sticky ikväll :D

2010-01-21 @ 20:18:59
URL: http://severinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0